2012-12-03 / 22:34:59 / Embedded in: Åsikter/tankar

Mina tankar om de senaste avsnittet 4x07 SPOILER!

Herregud vilket avsnitt! Var verkligen inte beredd på något av de som hände. Största chocken var ju helt klar Elenas sirebond till Damon, även största besvikelsen. 
 
Var så grymt taggad på Delena den kvällen. Och jag fick Delena, ohja, men sen måste producenterna förstöra med ett "sirebond". Samtidigt hade man kunnat lista ut själv att Elena var sired från tidigare avsnitt. Men nu har Julie berättat att det här bandet hade inget att göra med känslor och det är ju en sån otrolig lättnad! Damon hade inte heller någon aning om att Elena var sired. 
(Elena blev sired genom att förvandlas med Damons blod i kroppen).
 
Börjar ogilla Caroline mer och mer faktiskt, och det är nog mycket för att jag är ett Delena-fan. Kan förstå varför hon inte gillar Damon så mycket, men tycker ändå att hon borde låta Elena bestämma det här själv.
 
Jeremy börjar ju likna Connor mer och mer, och jag tror att det finns en chans att Jeremy kan dö snart. Men vem vet? Kanske det finns något slags botemedel mot vampyrjägare också..? Annars kommer han nog mot sin egen vilja försöka döda Elena igen. 
 
Stefan borde lyssna på Elena och låta bli att hitta botemedlet. Inte bara för att det finns större Delena chans om hon är vampyr men även för att ju mer vampyrer Jeremy dödar ju mer Connor-liknande blir han, och Elena vill ju självklart inte utsätta honom för det. Jag förstår Stefans del av detta cokså, Elena kanske passar bättre som människa. Men tror inte att Elena blir särskillt glad om Stefan tvingar Jeremy att döda fler vampyrer så att kartan ska växa. 
 
Är inget vidare fan av Tyler och hybridgänget längre heller, de planerar att döda Klaus.. Serien hade inte funkat utan Klaus så tror inte att de lyckas döda honom, hoppas verkligen inte det! 
 
Klaroline scenerna var ju underbara också. Caroline borde bara förstå att hon och Klaus är epic!
Vad tyckte ni om avsnittet? :) Skriv!

Kommentarer
Postat av: Ellen Lindgren

Åååh jag älskade det !! Jag kan inte vänta till att se fler Delena & Klaroline scener ! Tyckte Klaroline scenen var jätte gullig. Och Delena scenen var också grym, men det skulle ju vara ännu bättre utan det där "sirebond". Men det blir ändå spännande. Och jag är lite orolig för Jeremy, gillar honom & vill inte att han ska dö. Men dom sa ju typ att 2 kommer dö, vad jag har för mig.

2012-12-04 @ 22:40:07
Postat av: Anonym

(vet att detta inte hör hit, men) Vart ser ni dom nya TVD avsnitten kan inte hitta dom någon stans!??

2012-12-05 @ 14:11:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0